Descoperire șocantă. Oamenii de știință au descoperit că Calea Lactee interacționează deja cu Andromeda

Oamenii de știință au descoperit că Calea Lactee interacționează deja cu cel mai apropiat vecin al său, galaxia Andromeda. Această descoperire a fost făcută ca urmare a studierii mediului circumgalactic al galaxiei starburst IRAS 08339+6517 la o distanță de 270 de milioane de ani lumină de noi. Studiul a fost realizat folosind Keck Cosmic Web Imager (KCWI) la telescopul Keck de 10 metri din Hawaii.

A arătat că mediul circumgalactic al galaxiei are o graniță clară cu mediul interstelar și mediul circumgalactic. Această descoperire pe scară largă a permis oamenilor de știință să determine granița dintre galaxie și spațiul profund.

„Dacă această galaxie este tipică, atunci studiul indică faptul că galaxia noastră interacționează deja cu Andromeda”, a comentat profesorul asistent la articol.

Această descoperire are implicații importante pentru înțelegerea modului în care galaxiile evoluează și interacționează între ele. Oamenii de știință cred că mediul circumgalactic joacă un rol uriaș în ciclul gazului al galaxiilor și că înțelegerea acestui proces ar putea ajuta la răspunsul la întrebări despre modul în care galaxiile câștigă masă în timp.

„Vedem acum unde se termină influența unei galaxii, o tranziție în care aceasta devine parte a țesăturii mai mari care înconjoară galaxia și, în cele din urmă, unde se alătură rețelei cosmice mai extinse și altor galaxii”, a spus Nielsen.

„Este prima dată când reușim să fotografiem un halou de materie în jurul unei galaxii. Studiul adaugă o altă piesă la un puzzle care este una dintre principalele întrebări în astronomie și evoluția galaxiilor: cum evoluează galaxiile? Cum își iau benzina? Cum procesează acest gaz? Unde se duce gazul ăsta”, a adăugat profesorul Emma Ryan-Weber.

Oamenii de știință plănuiesc să continue să studieze mediul circumgalactic al galaxiilor și să studieze rolul acestuia în evoluția galaxiilor.